SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«
Het perfecte plaatje
maart 10th, 2012 by Jessica

Je kent het vast wel. Zo’n foto van dat ene draagdoekmerk waarop alles precies klopt en een hippe yummy mummy op hooggehakte schoenen haar beeldige kind in een fashionable gedrapeerde doek maat 5 draagt. Maar de realiteit ziet er anders uit. Een ouder met misschien een wat vermoeid gezicht, makkelijke schoenen en een kind dat  maar niet precies recht en hoog genoeg lijkt te willen zitten in de doek maat 6 of 7.  Een doek die je nooit zo mooi gedrapeerd krijgt als op de foto. Zelfs niet als je een doek van dat ene merk hebt gekocht.

Wanhoop niet! Het ligt niet aan jou, het ligt aan de verkooptechniek van het doekenmerk. Wat je voorgespiegeld krijgt is een zorgvuldig gestyleerde illusie van een perfecte moeder als middelpunt, waar hard aan gewerkt is om ‘m net lang genoeg in stand te kunnen houden om die ene foto te schieten. Het zou me niets verbazen als er veiligheidsspelden en tape aan te pas komt om de doek op z’n plek te houden.

De werkelijkheid is dat niemand symmetrisch is. Dat kinderen soms een beetje overhellen. Dat ze opeens een handje buiten de doek doen. Dat de ene ouder veel hoger met de handen achter de rug kan komen met knopen dan de ander. Dat je twee lijven hebt om rekening mee te houden, en dat er geen persoonlijk styliste is die je helpt. De waarheid is ook dat je veel op en met gevoel doet. En dat is nou juist wat ik in de realiteit vaak zie en zo ontzettend mis op de draagmodefoto’s. Belangrijker dan welk merk doek of hoe perfect je er uit ziet:  Het gevoel tussen ouder en kind.

 


4 Responses  
  • Daphne writes:
    september 2nd, 201614:06at

    Wat een hatelijk stuk zeg!
    Is het echt nodig om merken zo belachelijk te maken?

  • Anita writes:
    september 2nd, 201617:39at

    Dat heet nou marketing.

    Bovendien lijkt het mij onverstandig een slechte knoop als reclame te gebruiken, wat een slecht referentiepunt zou dat zijn. Dat zou jij als consulent moeten snappen.

  • Jessica writes:
    september 2nd, 201618:44at

    Precies, marketing. Een reclameknoop is een over-perfecte knoop. Je krijgt een ideaalbeeld voorgeschoteld. Fantastisch als je daar aan kunt voldoen, maar ik denk niet dat het mensen echt lukt.
    Ik wilde een reality check geven, je hoeft je niet schuldig te voelen als het allemaal niet zo perfect zit als op het plaatje. Ergonomisch okee en veilig is goed genoeg, en dát is mijn boodschap als draagconsulent, waarvan ik hoop dat ouders ‘m snappen.

  • Daphne writes:
    september 2nd, 201620:14at

    Als je een realitycheck wilt geven, kan dat toch ook zonder al die hatelijkheden.
    Het siert je niet om te zeggen dat het met Veiligheidsspelden en tape aan elkaar zit.
    En bovendien lijkt het me dat een merk graag het goede voorbeeld wilt geven.


Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa
© DraagKrachtig, overname zonder toestemming verboden